Kalasinbjudningar med Riktiga Vykort

Det är inte endast tankar på husrenovering som snurrar i mitt huvud, min förstfödde fyller 5 år om ett par dagar och har kalas på söndag. Och man fyller ju bara 5 en gång så klart vi måste slå på stort! Kalasen är så viktiga för Ludde och han pratar om dom kommande samt gågna kalas ofta. 

Hans första kalas för dagispolarna hade han när han fyllde 3 och det hade Olaf tema (frost). Året efter hade han superhjältekalas, och detta år är det dags flr Pokemonkalas! Så taggad han (och jag) är på detta. 

Vi kommer att gå på (analog) pokemonjakt, fika på pokemontårta och lite andra roliga överraskningar. Jag lovar berätta mer efter kalaset!

Inbjudningarna skickade jag som vanligt med Riktiga Vykort appen. Så himla enkelt och praktiskt! Jag vet att många väljer att skicka inbjudningar helt digital nu för tiden, men jag gillar att detta är lika enkelt, men kompisarna får inbjudningen i postlådan. Visst kostar det en slant, men som sagt, man fyller faktiskt bara 5 en gång! Och för 15 kr styck (vid köp av 10) får man ju både kort och porto. Helt överkomligt tycker jag!

Ludde har bjudit sin grupp på föris samt en till kompis (Alfred) och jag tror alla kommer vilket innebär att de blir 9 stycken totalt. I år blev det denna bilden. ❤

Här kan ni läsa om hur jag gjorde inbjudningarna förra året. Nu ska alla dekorationer fixas, pokemonjakt förberedas, påsar göras och tårta bakas. Annat fika blir nog köpt. I’m not crazy liksom. 😜

Kommentera gärna!

