Vad jag lyssnar på när jag jobbar

Herrejisses vad slutkörd jag är på kvällarna efter att jag klämt in 6-7 timmars arbetsdag medan barnen är på förskolan. För mycket ska hinnas med och tempot måste hållas högt för att överhuvudtaget vara någorlunda lönsam. Men kul är det!

Eftersom jag arbetar med händerna och inte så mycket med hjärnan så kan jag kombinera jobb med att lyssna på poddar. Förr när jag mest hade skapandet som hobby brukade jag köra någon teveserie på laptopen i bakgrunden, men det distraherar för mycket nu. Men poddar finns det gott om och jag tänkte tipsa om tre jag lyssnar på nu.

Är ni lika galna i Skam som jag är så lovar jag att ni fördjupar upplevelsen genom att efter varje avsnitt lyssna på Skampodden. Allt ältas och dissekeras in i minsta detalj och massa nya synvinklar ges. Så bra. Srn att man får allt ur en feministisk synvinkel är ju bara guldstjärna.

För att fortsätta på ett feministiskt spår… Nu har jag bara hunnit lyssna på två avsnitt, men jag är redan såld. Cissi Wahlin och Lady Dahmer utbildar inom feminism och jämställdhet och öppnar åtminstone mina ögon inför strukturella problem. 

Klotet är ett vetenskapligt miljöprogram på P1 som diskuterar och gör reportage im viktiga miljöfrågor. Jag ska vara ärlig. Jag tycker inte alltid att det är jättekul att lyssna på. Speciellt då framtiden känns så jäkla mörk när man tänker på allt hemskt vi utsätter planeten för. Men därför desto viktigare att inte sticka huvudet i sanden.

Hoppas jag öppnat era öron för något nytt! Och tipsa gärna om ni har någon favorit. Obs, ej typ fredagspodden. Avskyr den typen av svammel i mina öron!