Stolt mamma

Denna helg har varit full med roliga aktiviteter och nu känns det verkligen att det är söndagkväll! Småbarnsfamiljer vilar upp sig under veckorna och inte på helgerna om ni missat det. Ahh måndag mmm. 🙂

Filippa hade simskola idag så barnens fastrar passade Ludde och Casper så vi kunde gå på det. Så himla mysigt när det bara är hon och jag! Och hon är ju så sjukt duktig! Helt orädd för vatten och en balans och styrka i kroppen som värsta gymnasten. Det ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig när hon blir gammal nog att gå på egna aktiviteter.

Sen åkte jag och hämtade killarna för att sen lämna Filippa och Casper med grannen så Ludde och jag kunde åka till gympan. Det var sista gången på terminen och alla föräldrar var välkomna att stanna. Sjukt duktiga ledare och härlig grupp. Jag är så himla glad att Ludde började på Sollentunagymnasterna med hans tre kompisar från förskolan. Han gillar det supermycket och är peppad på varje aktivitet. Han är vanligtvis inte den som tar för sig direkt, men här var han hela tiden först att anmäla sig som frivillig. Och stark är han! Herregud alltså. Hoppas han kommer vilja fortsätta till hösten, men det tror jag!

Ledaren lyfter endast i vristerna och Ludde blir lyft som en köttbulle. Så impad!

Övar på hjula och gymnastikarmar!

Så himla häftigt att se hur barnen utvecklas och vilka intressen samt begåvningar de har. Dom är ju så olika men samtidigt roligt att Ludde och Filippa delar på intresset för både simning och gymnastik. Själv var jag ju hästtjej, men detta är inget de har visat sig vara nyfikna på. Kan ju komma senare. Gäller bara att följa och försiktigt leda dom till vad som dom mår bäst av!