Exploria Nöjescenter

När jag skrev rubriken på förra inlägget hade jag precis kommit hem från ”vip” eventet på Exploria Nöjescenter och ni kan tro det var fullt ös medvetslös. Jag är jätteglad att jag blev bjuden av Loppi tillsammans med en massa andra glada bloggare, men för någon som normalt bara åker på lekland på vardagar när denna typ av ställen är nästan tomma, så blev det en ganska stor chock. Jag menar, dom hade ju kunnat begränsat inbjudningarna lite…

Sen hela grejen med att åka på lekland med tre ungar under 5 är ju, eh, påfrestande. Men jag tog med mig Martina och Krister också som har en på 4 och en på 1 år. Så vi körde ett gemensamt försök att ta med oss lika många barn som vi hade med oss. Och vi lyckades ju med detta trots att Casper blev kvar i en hiss vid ett tillfälle och alla vid något tillfälle inte kunde lokaliseras.

Vad var bra och vad var dåligt då?

Plus:
+ Bra parkering
+ Mycket kul att göra. Lekland, dinosauriepark, bilskola, brandkårskola, bowling, gocart mm.
+ Fräscht
+ Mycket personal
+ Scen med teater som Ludde och Filippa tyckte var jättekul och de tittade intensivt. På eftermiddagen har de pratat mycket om sjöjungfrun och halsbandet. ❤

Minus:
– För stort för min smak
– För mycket folk
– Galet hög volym i restaurangen på underhållningen.
– Många aktiviteter kostar extra (ingick dock för oss idag vilket var najs)

Så nästa gång blir det definitivt att åka på en vardag när det inte är så mycket folk. Och med lekpappan hehe som kan hålla barnens tempo.

IMG_8681
Det blev inte många bilder tagna eftersom jag hade fullt fokus på att överleva, men här får Albin, Ludde och Filippa köra brandbil.

Kommentera gärna!

