Fullt ös medvetslös

Jag längtar så efter rutiner och ordning. För tillfället är livet kaos. K A O S. Och jag vet inte om vi lyckas återfå någon normalitet förrän efter sommaren. Kan ni förstå hur mycket jag ser fram emot min egentid på Mallorca om två veckor?

Renoveringen fick kastas om helt pga proplem med att få bygglov i tid. Dock känns det nya schemat helt ok och vi har anlitat ytterligare en hantverkare för att bli klara snabbare. Statusen nu är att nedervåningen görs först. 

1/6 Vi fick nycklarna! Utemöblerna flyttades dit och vi hade en liten tillträdesfest och grillade hamburgare och skålade med skumpa.

2/6 Bergvärme borrades och golvet revs ut. Barnen invigde poolen som var varm.

3/6 Väggen i badrummet revs, och allt kakel knackades loss.

4/6 (idag) Linus har åkt och jobbat så jobbet står stilla. Men vi sålde köket till en man som kom och kikade idag. Han hämtar det på tisdag så det känns grymt. Skönt att det återanvänds för det är faktiskt fint! Dessutom kom hantverkaren som gjorde badrummet åt oss och kikade på tvättstugan och nya badrummet. Han kommer kunna börja på onsdag eller torsdag med att regla upp golvet (varit plastmatta förut så grunden behövs förstärkas) och förbereda för värmeslingorna och bergvärmepumpen.

Imorgon ska jag fota lite i huset så ni ser kaoset. Barnen har en dag på föris och jag har ett event med Centerkvinnorna men jag hoppas hinna få lite gjort också. Tisdag är helgdag så den dagen försvinner ju… Tid alltså… Aldrig har man tillräckligt!

Kommentera gärna!

