Nya köp till huset

Först måste jag bara följa upp med hur min kväll blev igår. Jag valde mellan att städa och att kolla på House of Cards men Casper hade en annan plan… Vilket innehöll en massa skrik. Kanske hade han haft en mardröm, kanske hade han ont någonstans, eller kanske han bara fortfarande var förbannad för att jag skurit blodpuddingen fel. We’ll never know. 

Så det blev inget tv-tittande men mycket gos när han väl slutat skrika, och det kändes bra det med.

Idag kom Linus hem och vi upptäckte att Bauhaus hade 20% på en massa grejer, och stammisar som vi är drog vi dit med hela familjen. Först och främst köpte vi golvet till ovanvåningen från Berg och Berg. 28000 kr istället för 35000 tack vare rabatten!

Sen köpte vi slutligen ett badkar. Jag hade ju tänkt köpa ett ovalt, men alla jag tittat på har upplevts som små och detta från Bauhaus eget märke har jag kikat på varje gång vi varit där och gillat. Det är 170 cm långt och sittytan är garanterat större än de jag funderat på innan. Blir nog bra och ett lite billigare alternativ på drygt 7000 kr med rabatten. 

Såhär ser det ut med barn i.

Blandaren blev efter stor beslutsångest den från Svedbergs som matchar tvättställsblandaren. Anledningen till att jag tvekade var att jag inte gillar att själva vattenfallet inte är centrerat. Jag är fortfarande inte övertygad men kan ju lämna tillbaka om jag ångrar mig.

Och en toalettstol till extrapris blev det också! Gustavsberg och superhygienisk enligt säljaren. Check på den!

Nu är det nog bara väggkakel till badrum och kök som ska inhandlas förutom alla detaljer som belysning och dylikt. Och träskivan till tvättstället. Någon som har tips på vart jag kan vända mig? Typ såhär vill jag ha det:

Och just ja! Förvaringen som jag sökte efter har uppenbarat sig tack vare Ikeas nylanserade skåp som tillhör Ivar serien. Två ellet tre sådana blir det. Ibland ska man ha tur!

Som jag längtar!

Kommentera gärna!

