I hate sundays

Fy farao vilken eftermiddag jag haft! Jag har varit en sån himla dålig mamma och jag hatar denna skammen man bär på nu när barnen somnat. Jag har blivit omotiverat arg på allt och alla och ja, det är 6 dagar kvar till mensen och uppenbarligen pms. Alltså jag haaatar hormoner.

Högpunkter idag:

– När jag stod och sparkade på bilstolen på marken för jag inte fick loss den från iso-fix plattan samtidigt som jag skrek -”dumma dumma dumma bilstol” (tro mig jag ville använda grövre ord men hade 3 barn som iakttog mig varav ett inte var mitt eget.)

– När Casper fastnade i mitt hår och jag fick panik och sprang skrikandes därifrån.

– När Ludde som inte satt på sig pyjamasen fastän jag tjatat i en halvtimme mumlar något varpå jag skriker -”jag bryr mig inte!” Lite senare berättade han att han sagt att han ville dö. Så nu tyckte han det var bäst att han flyttar till en annan familj eftersom jag inte bryr mig om honom.

– Eller när jag stänger av mentalt helt och bara stirrar på min mobil och Filippa säger gråtandes -”du måste bli snäll igen mamma!”

Behöver jag fortsätta? Nej tror inte det. Ska dra täcket över mig nu.

Filippa supertaggad inför allra första gymnastiklektionen (i nya gympakläder) hos Sollentunagymnasterna men så dyker ingen lärarjävel upp. Så sjukt oproffsigt!!! Jag kan ha tagit ut den ilskan på bilstolen…

Kommentera gärna!

