Inspo för Filippas rum

Filippas rum kommer helt klart bli enklast. Nedan är mest en mood board och inte specifika saker som kommer finnas där. Fröken Flipps gillar följande:

  • Rosa
  • Saker som glittrar
  • Regnbågen
  • Enhörningar
  • Pasteller
  • Guld
  • Diamanter

Speciellt den sista kan man ju undra vad hon fått det från… Men det kommer alltså bli en kavalkad av gulligt. Hennes förra rum var ändå ganska stilrent dvs jag höll tillbaka. Nu finns det inga gränser känner jag. Oh lord…

Rummet kommer vitmålas och sen kommer jag göra rummet prickigt med hjälp av dekaler. Om det blir bara i guld eller med färg har jag inte bestämt mig för. Hon kommer få samma säng som skymtar på bilden och med sänghimmel. Ljusslingor i form av diamanter är redan handlade och spetsgardiner från sitt gamla rum får hon med sig. En enhörning på väggen ska jag försöka mig på att tillverka… Sin gamla stol blir nog målad i en pastellig nyans och så får hon ett pysselbord. Och någon regnbåge måste hon få!

Det blir spännande det här!

Kommentera gärna!

