Jag är en bättre mamma salongsberusad

Ok det skulle inte funka att gå omkring och vara småfull hela tiden (hej alkoholism!), men när förskolan har haft en planeringsdag som kom efter 6 nätter jag varit själv med hostiga barn varav ett med djävulsk tandlossning (hörntänderna har kikat fram) så kan jag säga att jag är mycket trevligare efter en starköl. Köket ser ut som ett bombnedslag och vardagsrumsgolvet är täckt med duplo, men jag har chillat med barnen och haft det bra. Inga bråk och vi har liksom bara hängt i soffan. Ludde med ipad, Filippa snurrandes omkring (övat på gymnastilkonster?) och Casper har klättrat över och under mig. Trevligt faktiskt. Ja, jag har nog en mer harmonisk mamma när jag är salongsberusad!

Dagen spenderades (nykter) på Ängsjö friluftsområde tillsammans med kompisar från förskolan som också var lediga förstås. Väldigt trevligt och jag är så glad att Henrik styrde upp det då jag annars nog bara stannat hemma.

Och just ja! Imorgon startar bygget upp igen. TRE veckor och det ska vara klart… Även Linus kommer imorgon och blir hemma i 12 dagar då han ska jobba på huset. Ni ser ju att jag har all anledning till att ta en till öl och fira!

One thought on “Jag är en bättre mamma salongsberusad

Kommentera gärna!

