Nya saker till barnens rum

Då har jag shoppat lite extra grejer till barnens rum. Jag vill att ungarna ska älska att vara i sina rum och jag vill skapa glada och kreativa miljöer. Tidigare har jag eftersträvat ganska neutrala och ”vuxna” rum, men nu känner jag att de ska få precis vad de älskar och vill ha.

Kan ni gissa vilken sak ska till vem?

Categories JAG

Birkakryssning 2017

Då har jag avverkat min fjärde skaldjurskryssning med Birka Cruises! Jag ska erkänna att jag hade föredragit att åka med endast Catarina igen (lugn middag, spa behandling, läsning och tax free shopping…), men det var mysigt att åka med familjen igen. Mina föräldrar var också med men dom fastnade tydligen inte på kort? Överhuvudtaget blir det inte mycket fotografering tyvärr.

All stress med huset känns verkligen av nu, och vi tar alla med oss den även när vi inte är hemma. Barnen är lite ur fas, och Linus och jag har svårt att koppla av. Tyvärr. Vi får bara hoppas att det vänder snart.

Men vi hade det absolut trevligt! Maten var utsökt och jag önskar bara jag hade slappnat av mer och njutit. Som vanligt åt jag en massa ostron…

Efter middagen kollade vi runt lite och hamnade slutligen på Club Maritim. Dessvärre var det dansbandskryssning så verkligen inte vår musik.

Hytten vi bokat låg på 7e våningen och hade ett stort fönster mot vattnet. Barnen tyckte det var hur roligt som helst att de skulle sova på båten.

Natten gick hyffsat bra även om Casper fick sina utbrott… Frukost hade vi bokat buffén som är helt ok!

Sen var det dags att gå till poolen och bada, men tydligen har de ändrat temperaturen och nu låg den på 24 grader. Så sjukt dåligt! Man betalar ju per timme att få använda den men fanns inte en chans att barnen skulle bada i det kalla vattnet och istället fick dom trängas med 20 andra i bubbelpoolen.

Lunch är dessvärre också ganska kasst om man inte går på buffén (vet inte hur den är) och utbudet är smalt och icke barnvänligt. Hur svårt hade det varit att sälja korv med bröd liksom.

Efter kryssningen var alla trötta och resan hem kändes kämpig med tunnelbana, pendeltåg och buss. Väl hemma var det middagstid och alla barnen bröt ihop mer eller mindre. Men med mat i magen blev allt bra igen och alla var nöjda med sina nya minnen.

Nästa år vill vi åka tillsammans med kompisar!