Ny övervåning: byggdag 11

Det visar sig att jag var alldeles för optimistisk när jag sa att allt ska vara klart på fredag. Det var ett missförstånd från mig och byggarna menade bara att de åker efter fredag till annat bygge. Men de kommer fortsätta nästa vecka parallellt med andra byggen. Ibland önskar man sig de inte var så jäkla noggranna och kunde fuska lite… Men så vet jag ju att skynda långsamt är det bästa.

Så idag har de fortsatt med gipsskivor och börjat spackla. Imorgon spackla hela dagen och slipa. Jag hade velat börja måla efter hand, men de säger att allt byggdamm måste vara borta först så all spackling och slipning ska vara klar först. Dock hoppas jag att vädret tillåter att jag målar utomhus.

Bilder tagna vid 11 idag.

Filippas

Caspers

Vårt (hopklipp av två bilder)

Ja det var ju tråkiga besked idag och jag känner mig ganska uppgiven. Ludde och jag lider av den torra luften fylld av byggdamm och vi kliar konstant vilket gör det svårt att sova. Jag har tvättat alla sängkläder och smörjt in oss med babyolja. Hoppas det hjälper! De andra i familjen är oberörda.

En god nyhet fick jag idag när jag skulle köpa Luddes vägg- och takfärg på färghandeln. Jag skulle ju ”blanda” två färger då den enda Lady mineral nyans var mörkare än jag önskade. Men så fick jag veta att de precis släppt en massa nya kulörer och en är perfekt! Så Lady Mineral Blåis blir det! Kommer bli så vackert.