Filippa 2 månader

Världens bästa lilla tjej är nu hela två månader. Det är en sån klyscha att skriva att tiden går för snabbt, men så är det ju! Varning för ytterligare en klyscha: Jag vill stoppa tiden!!!  Att ha en bebis som mår bra och är nöjd och glad är en sån otrolig fröjd. Åhhh, älskar’t!

Hon…

…kan ha kläder i allt från storlek 50 – 68. Vi har inte handlat ett endaste plagg sedan hon föddes (bara två bodys och två par byxor när hon låg i magen), utan hon bär presenter och Ludvigs ärvda kläder. Perfekt!

…använder fortfarande blöja i storlek 2, men med tanke på att hon har inte en, men två gånger idag, bajsat ner hela ryggen, antar jag att det är dags att byta upp en storlek!

…har kommit in i en bra nattrutin. Hon äter en flaska utpumpad bröstmjölk på 100 ml innan läggdags vid 22 tiden, och sover sen till ca 3. Ibland kan hon sen hålla sig tills Ludvig vaknar kring 7, men oftast äter hon vid 6 först. Nattningen innebär bara att man lägger henne i babybädden som är i min säng, och sen släcker vi lampan och hon somnar ganska snabbt efter. Jag har aldrig förstått mig på att folk som ska vyssja och natta sina bebisar, men jag kanske bara haft tur? Efter amningarna gäller samma sak. Släcker nattlampan och somnar om.

…börjar bli mer och mer lik sin pappa. Tänk vad snabbt utseendet förändras! Ögonen verkar dock bli bruna, för även om de är lite blå nu, så är dom mycket mörkare än hennes jämngamla vänners ögon som är blå redan.

…jollrar och skrattar så fort man tittar på henne. Vilket ger en ganska dåligt samvete då hon inte får värst mycket uppmärksamhet då storebror kräver en hel del.

…sover gott så fort vi går ut med vagnen. Dessvärre har det inte blivit värst många promenader den senaste veckan eftersom vi har sjukstuga här hemma.

…blir lika fascinerad av flygplansmobilen som Ludvig var. Den hänger fortfarande ovanför Ludvigs säng eftersom den är så fin, men jag har påbörjat en mobil som ska hänga över hennes spjälsäng.

…är inte värst förtjust i att ligga på magen, så hennes nackträning blir främst när hon ligger på pappas bröst. När jag försöker göra det samma försöker hon bara käka. 😛

…gillar nya ansikten! Ja, det måste vara så, för hon blir ofta extra glad när någon ny håller i henne.

…har den roligaste frisyren a la Miley Cyrus. Måste visa någon dag!

…älskar nappen och lyckas ofta fånga upp den igen med munnen när hon tappat den (när hon ligger eller sitter i babysittern).

…är världens bästa och enklaste bebis som aldrig klagar!

IMG_3964

2 reaktioner till “Filippa 2 månader

Kommentera gärna!