Omställning

Att byta jobb är en stor omställning, men att gå från att vara egenföretagare (på deltid), till att ha ett heltidsjobb är livsomvälvande.

Och det är inte bara min värld som är helt annorlunda, för barnen är det också en stor omställning att gå upp tidigt på morgnarna, gå långa dagar på förskola/skola/fritids. Dessutom snittar jag på två kvällar i veckan med möten då vi har en barnvakt som nattar kidsen när Linus inte är hemma.

Är det jobbigt? Ja. Är det värt det? Absolut!!!

Nu inser jag att jag nog inte berättat om mitt nya liv på bloggen och tar bara förgivet att alla vet pga instagram och Facebook. Jag är alltså sedan 19e december heltidsanställd som Politisk Sekreterare för Centerpartiet i Solna. Utöver detta är jag även ersättare i samhällsbyggnadsnämnden och socialnämnden i Sollentuna där mitt politiska engagemang är. Dessutom är jag vice ordförande i både Klöverdam (Centerkvinnorna) och i vårt föräldrakooperativ I ur och skur Skogsigelkottens förskola.

Som ni förstår är det många möten och mycket som sker utöver vanliga kontorstider. Förra helgen var jag till exempel i Umeå på Centerpartiets kommundagar som var fullt av seminarium och tal från bland annat Annie och Federley.

Denna helgen är helt fri från åttagande, och just nu sitter jag på Luddes friidrottsträning och skriver. Dom andra två är hemma med barnvakt. Livspusslet alltså. Min filosofi är att jag får skynda, men aldrig stressa. Och lyckas jag med detta, ja då ser jag nästan bara fördelar med denna omställning!

En reaktion till “Omställning

  1. Äntligen ett inlägg, saknat din blogg! Spännande med omställning, och att du var i mitt kära Umeå alltså. Kul. Kommer hem i veckan så får ses snart hoppas jag! Kram

Kommentera gärna!